witamy na stronie MZSP

Michalicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
im. Ks. Bronisława Markiewicza

Jestes tutaj: Strona główna > Aktualności


ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

RPO/ZAM/4/2017                                                              Miejsce Piastowe, dnia 2017-03-17

 

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

Zapraszam Państwa do składania ofert na zorganizowanie kursu/szkolenia z zakresu Techniki światłowodowe - łączenia przewodów miedzianych i światłowodowych dla 3 nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz 20 uczniów  Michalickiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym w ramach projektu „Młodzi zawodowcy na START ”. Projekt realizowany jest  w ramach RPO WP na lata 2014 - 2020, Działanie 9.4 Poprawa edukacji i kompetencji w regionie.

  1. Nazwa i adres Zamawiającego:

    Zgromadzenie Świętego Michała Archanioła - Michalicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym, ul. Ks. Markiewicza 25B,
    38-430 Miejsce Piastowe
    Tel/fax: 13 43 530 70,
    www.mzsp.pl,
    e-mail: sekretariat@mzsp.pl

  2. Rodzaj zamówienia: usługa
  3. Nazwa zamówienia: zorganizowanie kursu/szkolenia z zakresu Techniki światłowodowe - łączenia przewodów miedzianych i światłowodowych dla 3 nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz 20 uczniów Michalickiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym w ramach projektu „Młodzi zawodowcy na START ”. Projekt realizowany jest  w ramach RPO WP na lata 2014 - 2020, Działanie 9.4 Poprawa edukacji i kompetencji w regionie.
  4. Opis przedmiotu zamówienia:
    1. Zorganizowanie kursu/szkolenia z zakresu techniki łączenia przewodów miedzianych i światłowodowych dla 3 nauczycieli przedmiotów zawodowych + 20 uczniów Michalickiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym w ramach projektu „Młodzi zawodowcy na START ”. Projekt realizowany jest w ramach RPO WP na lata 2014 - 2020, Działanie 9.4 Poprawa edukacji i kompetencji w regionie.
    2. Celem kursu z zakresu technik łączenia przewodów miedzianych i światłowodowych jest pogłębienie i usystematyzowanie zagadnień związanych z techniką światłowodową, prezentacja podstawowych i najważniejszych informacji związanych z budową kabli światłowodowych, charakterystyka osprzętu pasywnego potrzebnego do budowy łącza światłowodowego. W ramach szkolenia nauczyciele i uczniowie zgłębią techniki łączenia przewodów miedzianych i światłowodowych. Kurs zakończy się uzyskaniem certyfikatu instalatora w tym zakresie.  Liczba nauczycieli, którzy odbędą szkolenie: 3 osoby. Liczba uczniów: 20 osób. Łącznie: 23 osoby.
    3. Szkolenie zostanie przeprowadzone dla dwóch grup szkoleniowych liczących odpowiednio po 12 i 11 osób. Zdobyta wiedza zostanie wykorzystana w trakcie zajęć dydaktycznych z uczniami oraz w trakcie budowy lokalnej sieci na potrzeby Lokalnej Akademii CISCO.
    4. Szkolenie z zakresu techniki łączenia przewodów miedzianych i światłowodowych – szt. 1. Szkolenie - 20 godz. W części odbywać może się w formie on-line (np. część teoretyczna). Podane powyżej godziny są godzinami lekcyjnymi. Jedna godzina lekcyjna wynosi 45 minut. Poziom wiedzy uczestnika szkolenia powinien być na bieżąco monitorowany.
    5. Wymagany termin realizacji: Wykonawca zobowiązuje się rozpocząć i zakończyć szkolenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego – zakończenie najpóźniej do dnia 30 kwietnia 2017 roku (szczegółowe terminy do uzgodnienia z Zamawiającym)
    6. Wykonawca jest zobowiązany do przesłania Zamawiającemu szczegółowego programu i harmonogramu danego szkolenia celem jego akceptacji.
    7. Odbiór wykonanej usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu programu kursu, list obecności, zapisami w dzienniku kursu, potwierdzaniem odbioru materiałów szkoleniowych przez uczestników kursu, protokołu z przeprowadzonego egzaminu potwierdzającego przeprowadzenie egzaminu (przed i po zakończeniu kursu), potwierdzeniem otrzymania przez uczestników certyfikatów/dyplomów o ukończeniu szkolenia z wyszczególnieniem ilości godzin, raportu końcowego z przeprowadzonego kursu.
    8. Wykonawca zobowiązuje się oznaczać wszystkie dokumenty i materiały dla osób i podmiotów uczestniczących w Projekcie tj.  logo Unii Europejskiej, znak Funduszy Europejskich zgodnie z Księgą Znaku udostępnioną na stronie internetowej RPO WP.
    9. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy:
      1. sprawdzenie wiedzy i ocena uczestników przed rozpoczęciem kursu i po jego zakończeniu na podstawie opracowanych kryteriów oceny;
      2. opracowanie i przekazanie Zamawiającemu raportu końcowego z przeprowadzonego kursu zawierającego porównanie uzyskanych wyników z przeprowadzonej oceny z przyjętymi wymaganiami określonymi w programie szkolenia.
    10. Certyfikat /dyplom powinien zawierać: temat szkolenia, imię i nazwisko osoby, dla której został wystawiony, informację o szkoleniu: ilość godzin, podpisy instruktora/trenera i Zamawiającego, miejscowość i datę.
    11. Wykonawca jest zobowiązany przenieść na Zamawiającego w ramach otrzymanego wynagrodzenia wszelkie prawa autorskie związane z materiałami szkoleniowymi  przygotowanymi na realizacje usługi szkoleniowej oraz do wszelkiej dokumentacji wytworzonej przez siebie w trakcie i w związku z realizacją kursu na następujących polach eksploatacji:
      1. wprowadzanie do pamięci komputera;
      2. dokonywanie zmian i modyfikacji;
      3. utrwalanie na wszelkich nośnikach i zwielokrotnianie.
        Przeniesienie praw opisanych powyżej nie jest ograniczone czasowo ani terytorialnie.
    12. Umiejętności nabyte podczas szkolenia nauczyciele wykorzystają na zajęciach praktycznych w technikum informatycznym z sieci komputerowych, podczas których uczniowie poznają techniki łączenia i pomiarów sieci światłowodowych w połączeniu ze sprzętem zakupionym podczas projektu. Na zakończenie szkolenia otrzymają certyfikat instalatora.
    13. Na zakończenie powyższych szkoleń zaplanowano test sprawdzający – praktyczny.
    14. Miejsce szkolenia: szkolenie powinno odbyć się w Michalickim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym. Wykonawca powinien zadbać o pełne niezbędne wyposażenie do realizacji tematyki szkolenia. W części w tym zakresie może skorzystać ze sprzętu MZSP.
    15. Program szkolenia z zakresu techniki łączenia przewodów miedzianych i światłowodowych
      Teoria:
      • Pojęcie włókna optycznego
      • Typy włókien jednomodowych - G.652(a,b,c,d) G.653, G.654, G.655.G.656. G.657 (microbending)
      • Typy włókien wielomodowych  - 50/125, 62,5/125, OM3, inne
      • Parametry włókien optycznych (tłumienność, dyspersja itp.) wartości graniczne dla poszczególnych typów (na podstawie wytycznych ITU – G.652, G.653, G.655, G.656 itp.)
      • Typy i zastosowania poszczególnych rodzajów kabli światłowodowych (kable zewnętrzne, wewnętrzne, zbrojone, specialne, microkable)
      • Zasady identyfikacji kabli optycznych
      • Osprzęt stosowany w tworzeniu połączeń światłowodowych (przełącznice panelowe, modułowe, naścienne, hermetyczne, mufy hermetyczne, stelaże zapasu, szafy teleinformatyczne, pigtaile, adaptery, patchcordy)
      • Złącza światłowodowe: typy (SC. FC. ST, LC, MTRJ, E2000, MU inne), charakterystyka, właściwości;
      • Pomiary torów światłowodowych (reflektometryczne, transmisyjne).

      Praktyka:

      • Przygotowania kabli i pigtaili
      • Przygotowanie przełącznic i muf do spawania
      • Organizacja kabli i pigtaili w przełącznicach, mufach
      • Przygotowanie włókien do wykonywania spawów
      • Obsługa spawarki światłowodowej i zestawu do spawów mechanicznych
      • Proces wykonywania spawu (tradycyjnego i mechanicznego)
      • Wykonywanie spawów dla różnych typów włókien
      • Pomiary reflektometryczne tłumienności OTDR
    16. Wymagania dotyczące kadry wykładowczej: Wykonawca zadba o kadrę wykładowczą zgodnie z warunkami udziału w postępowaniu, o których mowa poniżej.

      Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

      • 80500000-9 - usługi szkoleniowe
      • 80530000-8 – usługi szkolenia zawodowego
      Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

  5. Termin realizacji zamówienia:  do 30 kwietnia 2017 roku
  6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  7. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia
    1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy:
      • spełniają warunki dotyczące:
        •  kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
        • sytuacji ekonomicznej lub finansowej ;
        • zdolności technicznej lub zawodowej t.j. dysponują osobami, które będą wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób w tym:  przynajmniej 1 osobą posiadającą doświadczenie zawodowe w szkoleniu objętym przedmiotem zamówienia na daną część min 2 lata– warunek uznaje się za spełniony jeżeli wykonawca przedstawi wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Wzór wykazu znajduje się w Załączniku nr 5 do Zaproszenia.
    2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentów wymienionych w Rozdziale 9 niniejszego Zaproszenia.
    3. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą dokumenty wg. metody „spełnia/nie spełnia”.
  8. Kryteria oceny ofert:
    Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty według  następujących kryteriów:

    1. Cena  -  90 %

      Sposób oceny:
      Lp = Cn / Cb x 90% x 100
      gdzie:
      Lp – liczba punktów
      Cn- najniższa cena wśród ofert
      Cb – cena badanej oferty

      Z tytułu kryterium „cena” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 90 pkt.

    2. Kryterium społeczne – 2 %

      Zatrudnianie przez wykonawcę lub podwykonawcę osoby niepełnosprawnej, odpowiedzialnej za pracę związaną z przygotowaniem szkolenia.

      Punkty w kryterium społecznym będą przyznawane w następujący sposób:

      • zatrudnianie przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2011, Nr 127, poz. 721), w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502, z późn. zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca lub podwykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania – 2 pkt
      • brak zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osoby niepełnosprawnej, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2011, Nr 127, poz. 721), w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502, z późn. zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca lub podwykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania – 0 pkt
      Wykonawca obowiązany jest udokumentować fakt zatrudniania osoby, tj. przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie określające, że osoba wykonująca pracę związaną z przygotowaniem szkolenia posiada status osoby niepełnosprawnej. W oświadczeniu wskazuje się imię i nazwisko osoby.
      Zamawiający zastrzega, że na jego żądanie wykonawca będzie musiał przedłożyć do wglądu dokumenty świadczące o zatrudnieniu osoby, wraz z zakresem obowiązków wykonywanych przez tą osobę. W przypadku gdy wykonawca nie przedstawi wymaganych dokumentów do wglądu Zamawiający postąpi zgodnie z obowiązującymi przepisami ww. zakresie.
      W niniejszym kryterium oferta może uzyskać max 2 pkt.
    3. Doświadczenie trenera w organizacji szkoleń objętych zamówieniem – 8% 
      Ilość zrealizowanych przez trenera szkoleń objętych zamówieniem (wskazanych w załączniku nr 6 do zaproszenia) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
      L.p

      Ilość zrealizowanych szkoleń (wskazanych w załączniku nr 6 do zaproszenia)

      Ilość punktów

      1.

      0 szkoleń

      0

      2.

      1 szkolenie

      2

      3.

      2 szkolenia

      4

      4.

      3 szkolenia

      6

      5

      4 szkolenia i więcej

      8

      Z tytułu kryterium „doświadczenie” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 8 pkt.
      Liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę wyliczona będzie wg wzoru:
      Ilość punktów = cena + kryterium społeczne+ doświadczenie
      Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów w kryterium cena, kryterium społeczne oraz doświadczenie.

  9. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:
    1. Wypełniony formularz oferta;
    2. Oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym;
    3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
    4. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w którym wykaże dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
    5. Wykaz wykonanych usług zrealizowanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców;
    6. Życiorysy/ CV trenera;
    7. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy ;
  10. Miejsce i termin składania oraz otwarcia ofert:
    1. Ofertę należy złożyć do dnia 27.03.2017 r. do godziny 1100 w siedzibie Zamawiającego pod adresem: Michalicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym ul. Ks. Br. Markiewicza 25b, 38-430 Miejsce Piastowe (sekretariat I piętro). Oferty, które wpłyną po terminie wskazanym powyżej, nie będą brane pod uwagę.
    2. Otwarcie ofert jest jawne. Otwarcie ofert odbędzie się 27.03.2017 roku o godz. 11:05. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Oferenci mają możliwość zapoznania się z treścią złożonych ofert, z zastrzeżeniem konieczności zachowania przepisów dotyczących ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
    3. UWAGA – za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
  11. Forma składania ofert:
    1. Oferty w formie pisemnej w zamkniętej kopercie z oznaczeniem ,,Oferta - NIE OTWIERAĆ PRZED 27.03.2017r godz. 11:05”  należy składać w siedzibie Zamawiającego pod adresem: Michalicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym ul. Ks. Br. Markiewicza 25b, 38-430 Miejsce Piastowe (sekretariat I piętro). Wykonawca uczestniczący w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązany jest do przygotowania i złożenia oferty w następujący sposób:
    2. Ofertę stanowi:
      1. wypełniony druk „oferta” wraz z oświadczeniem o braku powiązań;
      2. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
      3. wszystkie dokumenty wymienione w rozdziale 9 Zaproszenia;
      4. pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie) osoby ustanowionej przez Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
    3. Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów lub kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
    4. Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta winna być pisana pismem maszynowym lub nieścieralnym atramentem, w sposób czytelny. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę.
    5. Zaleca się, aby:
      1. ewentualne poprawki i skreślenia lub zmiany w tekście oferty (i w załącznikach do oferty) były parafowane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub posiadającą Pełnomocnictwo,
      2. każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była parafowana i oznaczona kolejnymi numerami,
      3. kartki oferty były spięte (z zastrzeżeniem, że część stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa może stanowić odrębną część oferty).
  12. Informacja na temat zakresu wykluczenia
    W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia publiczne, nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane
    z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
    1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
    2. posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,
    3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
    4. d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
  13. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
    W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz    informacje przekazywane będą e-mail: sekretariat@mzsp.pl, przy czym zawsze dopuszczalna jest forma pisemna.
    Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują korespondencję za pomocą poczty elektronicznej
    – każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
    Osoba do kontaktów: Monika Subik  tel.: (013) 43 530 70
  14. Informacje dotyczące zawarcia umowy:
    Umowa zostanie zawarta z wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejsze warunki realizacji zamówienia.
    Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy zawarte są
    w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zaproszenia.
  15. Jednocześnie informuję, że zamówienie realizowane zgodnie z zasadą konkurencyjności przewidzianą w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 -2020.
  16. Zaproszenie do składania ofert zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń MZSP w Miejscu Piastowym oraz na stronie internetowej www.mzsp.pl.
  17. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego  postępowania, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.